måndag 4 januari 2016

Läsutmaning 2016

Ramlade över denna läsutmaning på facebook idag. Jag gillar ju utmaningar och denna ska jag väl lyckas med under året:


Jag ska alltså läsa böcker som är enligt följande:

* en bok publicerad i år
* en bok jag kan läsa ut under en dag
* en bok som det varit meningen att jag skulle läsa
* en bok rekommenderad av en bibliotikarie eller bokhandlare
* en bok jag skulle läst i skolan
* en bok vald av någon i min bekantskapskrets (i alla fall tolkar jag det så)
* en bok som publicerats innan jag föddes
* en bok som var förbjuden vid något tillfälle
* en bok jag nyligen övergett
* en bok som jag äger, men aldrig har läst
* en bok som skrämmer mig
* en bok som jag redan har läst minst en gång

När jag nu skrev rent listan så ska det hela inte vara alltför omöjligt och man får väl läsa facklitteratur också. Det måste väl inte vara romaner menar jag? Aja, detta ska gå och jag har en del böcker att lägga på listan redan nu:
* SISU-bok om träning (en bok jag kan läsa ut under en dag)
* Röda rummet (en bok  jag skulle läst i skolan)
* Böcker som jag äger men inte har läst har jag gott om och jag kan säkerligen hitta böcker i hyllan som kan appliceras på flera av punkterna.
Vi får väl se hur det går och jag bör ju dokumentera dessa böcker på något sätt så jag gör en etikett med namnet "läsutmaning2016". Lycka till ni andra om ni också vill vara med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar